Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 9ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Ακίνητη Προσθετική ΙΙ (51095Γ)

Ακίνητη Προσθετική ΙΙ

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα.
  • Συντονιστής: Αναπλ. Καθηγητής Σ. Κούρτης
  • Εργαστήριο: Προσθετικής
  • η-Τάξη DENT509

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει:

  • Να γνωρίζει την κλινική αποδεκτή μορφή κάθε αποκατάστασης και την επίδρασή της στο στοματογναθικό σύστημα και τους περιβάλλοντες ιστούς.
  • Να αναγνωρίζει την αρτιότητα ή τα προβλήματα που εμφανίζουν οι υπάρχουσες αποκαταστάσεις και να συνιστά την αντικατάστασή αυτών.
  • Να μπορεί να διαμορφώσει σχέδιο θεραπείας το οποίο σταδιακά θα αντιμετωπίζει την υπάρχουσα παθολογία και να προτείνει αποκαταστάσεις που θα αντιμετωπίζουν βλάβες ή απώλεια ενδοστοματικών ιστών.
  • Να μπορεί να προσαρμόζει το σχέδιο θεραπείας ανάλογα με την ηλικία, την γενική κατάσταση υγείας και τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες του ασθενή.
  • Να προσεγγίζει το σχέδιο θεραπείας συντηρητικά και να έχει σαν κύριο στόχο την πρόληψη νέων βλαβών και τη μακροβιότητα των αποκαταστάσεων που προτείνει.
  • Να μπορεί να ενημερώνει τον ασθενή με σαφήνεια για την κατάσταση της στοματικής του υγείας και τα προτεινόμενα ή εναλλακτικά σχέδια θεραπείας.
  • Να αποκαθιστά βλάβες ή ελλείψεις των μαλθακών και σκληρών ιστών εφαρμόζοντας βιολογικούς κανόνες επαναφέροντας και προάγοντας τις βασικές λειτουργίες του στοματογναθικού συστήματος (μάσηση, φώνηση και αισθητική του προσώπου).
  • Να γνωρίζει τον τρόπο κατασκευής και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε αποκατάστασης.
  • Να είναι ικανός να αξιολογήσει την βαρύτητα και ιδιαιτερότητα ενός περιστατικού και να ζητήσει την συνδρομή ειδικού προσθετολόγου ή και άλλων ειδικών συμμετέχοντας ενεργά σε μέρος της όλης θεραπείας.Να γνωρίζει τις γενικές αρχές της προσθετικής εμφυτευματολογίας και τον ρόλο των εμφυτευμάτων στη σύγχρονη κλινική οδοντιατρική.
  • Να μπορεί να καθοδηγεί και να συνεργάζεται με τα οδοντοτεχνικά εργαστήρια και να ελέγχει την ποιότητα των κατασκευασμένων αποκαταστάσεων.
  • Να γνωρίζει τις βασικές μεθόδους κριτικής ανάλυσης και αξιολόγησης της βιβλιογραφίας και διαμόρφωσης της τεκμηριωμένης επιστημονικής σκέψης για να αξιολογήσει μελλοντικές μεθόδους και υλικά.
  • Να δημιουργήσει την βάση για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση σαν τρόπο επιστημονικής εξέλιξης και προόδου.

Το μάθημα ανήκει σε ομάδα μαθημάτων των οποίων τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται στο σύνολό τους με την ολοκλήρωση των μαθημάτων της ομάδας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Σχέδιο θεραπείας. Θέσεις θεραπείας. Οδοντικές παρασκευές. Μεταβατικές αποκαταστάσεις. Ανασύσταση ενδοδοντικά θεραπευμένων δοντιών. Μεταλλικός σκελετός για μεταλλοκεραμικές αποκαταστάσεις. Τελικός έλεγχος για μεταλλοκεραμικές αποκαταστάσεις. Τελική συγκόλληση- Επιλογή κονίας. Εισαγωγή στην Οδοντική Αισθητική- Επιλογή χρώματος. Οδοντιατρική πορσελάνη και οπτική συμπεριφορά. Κλινικά στάδια ολοκεραμικών αποκαταστάσεων.

Κλινική Άσκηση: Κλινική εξέταση και κατάστρωση συνολικού σχεδίου θεραπείας. Θεραπευτική αντιμετώπιση ασθενών με μικρής και μέτριας και αυξημένης βαρύτητας προσθετικές ανάγκες (σε συνεργασία με την κλινική της Κινητής Προσθετικής στα πλαίσια της ΚΣΑΑ).

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Κλινική άσκηση, Σεμινάρια Σχεδίου Θεραπείας (πρόσωπο με πρόσωπο) Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας
  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Κλινικά περιστατικά σε ηλεκτρονική μορφή
  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξηΜέθοδοι αξιολόγησης
  • Διαμορφωτική αξιολόγηση: Αξιολόγηση κλινικής πράξης με βάση κλινικά κριτήρια γνωστοποιημένα στους φοιτητές και αναρτημένα στην η-τάξη.
  • Συμπερασματική προφορική αξιολόγηση κατά την κλινική άσκηση.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Δ. Ανδριτσάκης, Ακίνητη Επανορθωτική Οδοντιατρική, Οδοντιατρικές Εκδόσεις Σ. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα, 2002.
  • Βοηθητικό υλικό με θέμα: Ακίνητη Προσθετική - Συμπληρωματικό υλικό αναρτημένο στο η-τάξη DENT501