Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 10ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Διαγνωστική και Ακτινολογία Στόματος ΙΙ (51207)

Διαγνωστική και Ακτινολογία Στόματος ΙΙ

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα.
  • Συντονιστής: Καθηγητής Κ. Τσιχλάκης
  • Εργαστήριο: Κλινική Διαγνωστικής & Ακτινολογίας Στόματος
  • η-Τάξη DENT470

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει:

  • Να είναι ικανός να πραγματοποιεί μια πλήρη εξέταση ασθενούς και να καταγράφει τα ευρήματα στον φάκελό του.
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει οστικές αλλοιώσεις των γνάθων και να τις κατατάσσει με βάση τα ακτινογραφικά κριτήρια.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν περιακρορριζικές διαυγάσεις - σκιάσεις.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει οστικές αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν περιμυλικές ή μεσορριζικές διαυγάσεις.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει οστικές αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν μονόχωρες διαυγάσεις.Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει οστικές αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν πολύχωρες διαυγάσεις.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει οστικές αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν διαυγάσεις με ασαφή όρια.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει οστικές αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν συνδυασμός διαυγάσεων - σκιάσεων.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει οστικές αλλοιώσεις που απεικονίζονται σαν σκιάσεις.
  • Να είναι ικανός να διαφοροδιαγιγνώσκει ενασβεστιώσεις μαλακών μορίων ή ξένα σώματα.
  • Να είναι ικανός να συλλέγει και να αξιολογεί τα οδοντογναθικά πειστήρια σε επίπεδο ιατροδικαστικής του στόματος.
  • Να γνωρίζει και να περιγράφει τα ακτινολογικά ευρήματα που συνοδεύουν τα ατελή και τέλεια κατάγματα ρίζας και μύλης δοντιών.

Το μάθημα ανήκει σε ομάδα μαθημάτων των οποίων τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται στο σύνολό τους με την ολοκλήρωση των μαθημάτων της ομάδας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών , με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου και ηλικίας. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Εξωστοματικές ακτινογραφικές τεχνικές. Σύγχρονες απεικονιστικές τεχνικές. Συμπληρωματικές εξετάσεις. Διάγνωση - Διαφορική διάγνωση. Προγραμματισμός θεραπευτικής αντιμετώπισης. Ιατροδικαστική Στόματος.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Σεμινάρια, Κλινική άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Διαδικτυακά μαθήματα
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξηΜέθοδοι αξιολόγησης
  • Διαμορφωτική κλινική αξιολόγηση
  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Καραγιάννη Αικατερίνη, Κολοκοτρώνης Αλέξανδρος, Τσιχλάκης Κωνσταντίνος, Τοπουζέλης Νικόλαος, Ακτινοδιάγνωση στη Στοματογναθοπροσωπική Παθολογία, University Studio Press A.Ε., Θεσσαλονίκη 2013.
  • Τσιχλάκης Κ., Καραγιάννη Αικ., Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος, Κ. & Ν. Λίτσας Ο.Ε., Αθήνα 2018
  • Καραγιάννη Κ., Τσιχλάκης Κ., Ιατροδικαστική του Στόματος, Βασικά Στοιχεία και Εφαρμογές, Broken Hill Publishers LTD, Λευκωσία 2012.