Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 1ου εξαμήνου » Βιοστατιστική (51202)

Βιοστατιστική

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3 ώρες (Παράδοση), 2 ώρες εργαστηριακή άσκηση για 4 εβδομάδες
Πιστωτικές Μονάδες 6.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/MED441/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να γνωρίζει ο φοιτητής πού, πότε και γιατί χρησιμοποιείται η Στατιστική στην Βιοϊατρική Έρευνα. [Γ]
  • Να μπορεί ο φοιτητής μετά το πέρας του εξαμήνου να εφαρμόζει απλές στατιστικές δοκιμασίες. [Γ]

Ειδικότερα:

    • Να μπορεί να εφαρμόζει απλό t-test και κατά ζεύγη.
    • Να υπολογίζει όρια αξιοπιστίας μέσης τιμής, διαφοράς μέσων τιμών και αναλογίας.
    • Να εφαρμόζει Χ2 ως κριτήριο συσχετίσεως ποιοτικών χαρακτηριστικών, ως κριτήριο ετερογένειας, ως κριτήριο διαφοράς 2 αναλογιών, κατά ζεύγη και ως κριτήριο καλής εφαρμογής.
    • Να γνωρίζει τι είναι ο σχετικός λόγος (odds ratio)/και ποια είναι η σημασία του. Να εφαρμόζει Wilcoxon test για παρατηρήσεις με και χωρίς αντιστοιχία και δοκιμασία των σημείων.
    • Να κατανοεί τη σημασία του παραμετρικού και μη παραμετρικού συντελεστή συσχέτισης.
    • Να κατανοεί την σημασία της απλής και πολλαπλής γραμμικής εξάρτησης (παλινδρόμησης).
    • Να κατανοεί την σημασία της πολλαπλής λογαριθμιστικής εξάρτησης (παλινδρόμησης)
  • Να κατανοεί και να μπορεί να κρίνει τα αποτελέσματα στατιστικής ανάλυσης που αναφέρονται σε επιστημονικές δημοσιεύσεις. [Γ]
    Ειδικότερα: να μπορεί να κατανοήσει την σημασία της στατιστικής σημαντικότητας, της εκτίμησης σε διάστημα, των τυχαίων και συστηματικών σφαλμάτων, των σφαλμάτων τύπου Ι και τύπου ΙΙ, τις έννοιες της ειδικότητας, της ευαισθησίας και της θετικής διαγνωστικής αξίας
  • Να αναγνωρίζει πότε χρειάζεται πιο πολύπλοκη στατιστική ανάλυση. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Αναγκαιότητα της διδασκαλίας του μαθήματος στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα της Οδοντιατρικής. Περιγραφική Στατιστική. Βασικές έννοιες της Στατιστικής Συμπερασματολογίας. T-test - όρια αξιοπιστίας. Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων - δοκιμασία Χ2. Άλλες μη παραμετρικές στατιστικές δοκιμασίας. Στατιστική συσχέτιση και εξάρτηση. Πολλαπλή γραμμική και λογαριθμιστική εξάρτηση. Αξιολόγηση εργαστηριακών ευρημάτων.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής απάντησης και επίλυσης προβλημάτων.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Τριχόπουλος Δημήτριος, Τζώνου Αναστασία, Κατσουγιάννη Ελένη-Κλεάνθη, Βιοστατιστική, Παρισιάνος, 2000.
  • Petrie Aviva, Sabin Caroline, Iατρική Στατιστική με μια Ματιά, Παρισιάνος, 2008.