Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 2ου εξαμήνου » Ιατρική Φυσική (51047)

Ιατρική Φυσική

Τύπος μαθήματος Γενικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

2 ώρες (Παράδοση), 2 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση) για 3 εβδομάδες

Πιστωτικές Μονάδες 5.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/MED684/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Να είναι ικανός να κατανοεί τους τρόπους αλληλεπίδρασης της ιοντίζουσας ακτινοβολίας με την ύλη. [Γ]

  2. Να γνωρίζει α) στοιχεία δοσιμετρίας και β) τις βιολογικές επιδράσεις της ιοντίζουσας ακτινοβολίας και τους μηχανισμούς πρόκλησής τους. [Γ]
  3. Να γνωρίζει τους βασικούς κανόνες ακτινοπροστασίας που αφορούν τη δόση στο προσωπικό και τη δόση στους εξεταζόμενους-ασθενείς και να λαμβάνει βασικά μέτρα για τη μείωση της. [Γ, Δ(Ε)]
  4. Να έχει κατανοήσει τις φυσικές αρχές που διέπουν την παραγωγή εικόνας στις διαγνωστικές εφαρμογές των ακτίνων-Χ στην Ιατρική και Οδοντιατρική (συμβατικές τεχνικές και αξονική τομογραφία). [Γ]
  5. Να γνωρίζει τις βασικές αρχές και τον τρόπο παραγωγής της εικόνας κατά την απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού (MRI). [Γ]
  6. Να γνωρίζει α) τις βασικές αρχές που διέπουν την παραγωγή των υπερήχων και την αλληλεπίδραση τους με την ύλη β) τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται στη διάγνωση γ) τον τρόπο που παράγεται η εικόνα και δ) τις θεραπευτικές εφαρμογές στην Οδοντιατρική. [Γ]
  7. Να εξηγήσει τις βασικές αρχές που διέπουν την απεικόνιση με διάφορες απεικονιστικές μεθόδους και την επεξεργασία εικόνας. [Γ]
  8. Να είναι σε θέση να α) κατανοήσει τη φύση της ακτινοβολίας laser, β) τον τρόπο εκπομπής και απορρόφησης της από τη ύλη γ) τις ιδιότητές της και δ) την εφαρμογή τους στην Ιατρική και την Οδοντιατρική. [Γ]
  9. Να κατανοήσει τις βασικές φυσικές αρχές που συνδέονται με εφαρμογές της Μηχανικής καθώς και τα σήματα από το ανθρώπινο σώμα (Βιοσήματα). [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Αλληλεπίδραση ακτινοβολίας και ύλης. Στοιχεία δοσιμετρίας και βιολογικά αποτελέσματα ιοντιζουσών ακτινοβολιών. Στοιχεία ακτινοπροστασίας. Διαγνωστικές εφαρμογές ακτίνων-Χ (Ακτινογράφηση,Οδοντιατρική Ακτινογραφία, Αξονική τομογραφία). Απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού. Υπέρηχοι, Ιατρική εικόνα, Laser, Φυσική του ανθρώπινου σώματος (Εφαρμογές Μηχανικής, Βιοσήματα)

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γεωργίου Ευάγγελος, Γιακουμάκης Εμμανουήλ, Δημητρίου Π, Καραϊσκος Παντελής, Κόττου Σοφία, Λουίζη Άννη, Μαλαμίτση Ιουλία, Παπαγιάννης Παντελής, Ιατρική Φυσική: Διαγνωστικές και Θεραπευτικές Εφαρμογές των Ακτινοβολιών, Broken Ηill Publishers LTD, 2η έκδοση, 2013.
  • Cameron John R., Skofronick James G., Grant Roderick M., Φυσική του Ανθρώπινου Σώματος, Παρισιάνος Α.Ε., 2001.
  • Σημειώσεις: Διδάσκοντες μαθήματος, Μύες & Δυνάμεις, Βιοσήματα, Μηχανική των ρευστών, Αθήνα, 2018, https://eclass.uoa.gr/courses/MED684/