Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 2ου εξαμήνου » Ιατρική Χημεία (51247)

Ιατρική Χημεία

Τύπος μαθήματος Γενικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3 ώρες (Παράδοση)
Πιστωτικές Μονάδες 5.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT675/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να περιγράφει το αντικείμενο και τις βασικές έννοιες της Χημείας. [Γ]
  • Να χρησιμοποιεί την κατάλληλη ορολογία. [Γ]
  • Να αναδεικνύει τη μοριακή βάση των βιολογικών επιστημών για την κατανόηση και ερμηνεία των χημικών και βιοχημικών διεργασιών των ζωντανών οργανισμών. [Γ]
  • Να κατανοήσει τη δομή και λειτουργία των βιομορίων. [Γ]
  • Να γνωρίζει συνοπτικά τον μεταβολισμό του αζώτου, την οδό βιοσύνθεσης των αμινοξέων και τα μόρια που προέρχονται από τα αμινοξέα. [Γ]
  • Να γνωρίζει συνοπτικά την οδό βιοσύνθεσης και αποδόμησης των νουκλεοτιδίων. [Γ]
  • Να γνωρίζει συνοπτικά τα βήματα βιοσύνθεσης λιπαρών οξέων, φωσφολιπιδίων, χοληστερόλης και στεροειδών. Να γνωρίζει συνοπτικά τα βήματα για την πέψη, κινητοποίηση και μεταφορά λιπών, την οξείδωση των λιπαρών οξέων και τη δημιουργία κετονικών σωμάτων. [Γ]
  • Να γνωρίζει τι είναι γλυκόλυση και νεογλυκογένεση, ποιες βιοχημικές οδοί τροφοδοτούν τη γλυκόλυση και πώς ρυθμίζονται συντονισμένα οι δύο διαδικασίες. [Γ]
  • Να γνωρίζει συνοπτικά τις αντιδράσεις του κύκλου του κιτρικού οξέος και την ρύθμισή του. [Γ]
  • Να γνωρίζει τις αντιδράσεις μεταφοράς ηλεκτρονίων στα μιτοχόνδρια για τη σύνθεση του ΑΤΡ. Να γνωρίζει πώς ρυθμίζεται η οξειδωτική φωσφορυλίωση. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Χημικός δεσμός και δομή - Διαμοριακές δυνάμεις –Ισχύς. Οξέα και Βάσεις. Χημεία του άνθρακα - Αμινοξέα- Πεπτίδια – Πρωτεΐνες. Ένζυμα. Υδατάνθρακες. Λιπίδια. Στοιχεία Θερμοδυναμικής –Βιοενεργητικής. Βιοχημικές Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις. Γλυκόλυση. Νεογλυκογένεση – Οδός των φωσφορικών πεντοζών. Γλυκογόνου. Ο Κύκλος του Κιτρικού Οξέος. Οξειδωτική Φωσφορυλίωση. Βιοσύνθεση Λιπιδίων - Καταβολισμός των Λιπαρών Οξέων. Οξείδωση Αμινοξέων Και Παραγωγή Ουρίας. Βιοσύνθεση Αμινοξέων. Βιοσύνθεση Και Καταβολισμός Νουκλεοτιδίων.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοιχτής και κλειστής απάντησης (α. Πολλαπλής επιλογής 80%, β. Ερωτήσεις σύντομης απάντησης 10%, γ. Επίλυση προβλημάτων 10%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Nelson David L., Cox Michael M., Lehninger΄s Βασικές Αρχές Βιοχημείας, Broken Ηill Publishers LTD, 2018
    Νivaldo J Tro, Aρχές Χημείας - Μοριακή Προσέγγιση,  Broken Ηill Publishers LTD, 2011