Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 2ου εξαμήνου » Κρανιοστοματογναθικό Σύστημα I (51504)

Κρανιοστοματογναθικό Σύστημα I

Τύπος μαθήματος Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

3 ώρες (Παράδοση), 2 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση) για 10 εβδομάδες

Πιστωτικές Μονάδες 6.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT587/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Να περιγράφει την εξέλιξη και διάπλαση του Κρανιοπροσωπικού συμπλέγματος (ΚΠΣ). [Γ]
  2. Να περιγράφει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διάπλαση του ΚΠΣ κατά την ενδομήτρια ζωή. [Γ]
  3. Να περιγράφει τη μοριακή βάση της οργάνωσης του ΚΠΣ. [Γ]
  4. Να γνωρίζει τα κύτταρα της νευρικής ακρολοφίας, το σύστημα των φαρυγγικών τόξων και τα παράγωγά τους. [Γ]
  5. Να περιγράφει την εμβρυολογική προέλευση και τα στάδια διάπλασης του προσώπου (μύτη, χείλη, γνάθοι, αυτί, περιστοματική περιοχή), του στόματος, και των σιελογόνων αδένων. [Γ]
  6. Να περιγράφει την εμβρυολογική προέλευση και στάδια διάπλασης των δοντιών, της κροταφογναθικής διάρθρωσης, του μυοσκελετικού (μύες κεφαλής και τραχήλου, εγκεφαλικό και προσωπικό κρανίο, βάση κρανίου), του αγγειακού και του νευρικού συστήματος του ΚΠΣ. [Γ]
  7. Να αναλύει τις κρίσιμες φάσεις της πρώιμης και όψιμης εμβρυϊκής περιόδου. [Γ]
  8. Να περιγράφει λεπτομερώς την ανατομία και ιστολογία των περιοδοντικών ιστών. [Γ]
  9. Να περιγράφει την αγγείωση και νεύρωση και φυσιολογία των περιοδοντικών ιστών. [Γ]
  10. Να αναγνωρίζει τις βασικές ιστοπαθολογικές μεταβολές των περιοδοντικών ιστών (στάδια εξέλιξης περιοδοντικής νόσου). [Γ]
  11. Να περιγράφει τις μηχανικές ιδιότητες του περιρριζίου. [Γ]
  12. Να περιγράφει λεπτομερώς την ανατομία και ιστολογία των φατνιακών οστών. [Γ]
  13. Να περιγράφει την αγγείωση, νεύρωση και φυσιολογία των φατνιακών οστών. [Γ]
  14. Να αναγνωρίζει τις βασικές ιστοπαθολογικές μεταβολές του φατνιακού οστού. [Γ]
  15. Να περιγράφει τις μηχανικές ιδιότητες των φατνιακών οστών. [Γ]
  16. Να περιγράφει την προέλευση, τη σύσταση και το φυσιολογικό ρόλο του ουλικού υγρού, καθώς και τις μεταβολές του παρουσία φλεγμονής/νόσου. [Γ]
  17. Να περιγράφει και να αναγνωρίζει την ιστολογία του στοματικού βλεννογόνου. [Γ], Δ(Ε)
  18. Να αναλύει τη φυσιολογική λειτουργία του στοματικού βλεννογόνου. [Γ]
  19. Να περιγράφει τη λειτουργία της γεύσης και να διακρίνει τις κατηγορίες των γευστικών ερεθισμάτων. [Γ]
  20. Να περιγράφει και να αναγνωρίζει την ιστολογία των σιελογόνων αδένων. [Γ, Δ(Ε)]
  21. Να αναλύει τη φυσιολογική λειτουργία των σιελογόνων αδένων. [Γ]
  22. Να περιγράφει τη σύσταση και το ρόλο του σάλιου. [Γ]
  23. Να αναγνωρίζει τις βασικές ιστοπαθολογικές μεταβολές του στοματικού βλεννογόνου και των σιελογόνων αδένων. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Εμβρυολογία, Διάπλαση & Ανάπτυξη του κρανιοπροσωπικού συμπλέγματος. Περιοδόντιο, περιρρίζιο, φατνιακό οστό. Στοματικός βλεννογόνος. Σιελογόνοι αδένες.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)
  • Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο ή/και εξ αποστάσεως)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνία

  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη (κουίζ, ασκήσεις και τεστ αυτοαξιολόγησης)
  • Πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Αυτοαξιολόγηση φοιτητή
  • Ενδιάμεση συμπερασματική αξιολόγηση (20% του τελικού βαθμού) με μικρή γραπτή εργασία
  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση (80% του τελικού βαθμού) με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Ηλεκτρονικές Σημειώσεις στην η-τάξη του μαθήματος