Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 2ου εξαμήνου » Νευροφυσιολογία (51505)

Νευροφυσιολογία

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 4 ώρες (Παράδοση)
Πιστωτικές Μονάδες 4.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/MED1522/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Να γνωρίζει τα δυναμικά μεμβράνης. [Γ]

  2. Να γνωρίζει το δυναμικό ενέργειας. [Γ]
  3. Να γνωρίζει τη συναπτική διαβίβαση. [Γ]
  4. Να γνωρίζει τους νευροδιαβιβαστές. [Γ]
  5. Να γνωρίζει τα αντανακλαστικά. [Γ]
  6. Να γνωρίζει το αυτόνομο νευρικό σύστημα. [Γ]
  7. Να γνωρίζει τη σωματική αισθητικότητα. [Γ]
  8. Να γνωρίζει τις ειδικές αισθήσεις. [Γ]
  9. Να γνωρίζει το ΕΝΥ και την κυκλοφορία του εγκεφάλου. [Γ]
  10. Να γνωρίζει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό. [Γ]
  11. Να γνωρίζει την κινητικότητα. [Γ]
  12. Να γνωρίζει το ΗΕΓ και τον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης. [Γ]
  13. Να γνωρίζει τις ανώτερες νοητικές λειτουργίες. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Δυναμικά Μεμβράνης. Δυναμικό Ενέργειας. Συναπτική Διαβίβαση. Νευροδιαβιβαστές. Αντανακλαστικά. Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα. Σωματική Αισθητικότητα. Ειδικές Αισθήσεις. ΕΝΥ. Αιματοεγκεφαλικός Φραγμός. Κινητικότητα. Ύπνος. ΗΕΓ. Ανώτερες Νοητικές Λειτουργίες.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη (κουίζ, ασκήσεις και τεστ αυτοαξιολόγησης)

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Kandel E.R., Schwartz J.H., Jessell T.M., Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά, Ίδρυμα Τεχνολογία & Έρευνας - Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 1η/2009
  • Barett K. Ganong’s Ιατρική Φυσιολογία, 4η έκδοση, Broken Ηill Publishers LTD, 2012
  • Linda S. Costanzo Φυσιολογία, 4η έκδοση, Λαγός Δημήτριος, 2012
  • John E. Hall, Ιατρική Φυσιολογία, 13η έκδοση, Παρισιάνου Α.Ε., 2016
  • Boron W., Boulpaep E. Ιατρική Φυσιολογία Ι, 1η έκδοση, Broken Ηill Publishers LTD, 2011