Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 3ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Εισαγωγή στην Πληροφορική (51305)

Εισαγωγή στην Πληροφορική

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Μαθήματα Επιλογής.
  • Συντονιστής: Καθηγητής Δ. Χαλαζωνίτης
  • Εργαστήριο: Ορθοδοντικής
  • η-Τάξη DENT566

Εκπαιδευτικό υλικό

[  Εκπαιδευτικό υλικό |  Παραδόσεις  | η-Τάξη DENT566 ]

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να έχει τις εξής ικανότητες:

  • Επεξεργασία κειμένου: Ο φοιτητής να είναι σε θέση να δημιουργεί κείμενα με δομή επιστημονικής εργασίας και να εφαρμόζει βασικά στοιχεία μορφοποίησης. Να ενσωματώνει βιβλιογραφικές πηγές, εικόνες, πίνακες και διαγράμματα.
  • Παρουσιάσεις: Ο φοιτητής να είναι σε θέση να δημιουργεί ηλεκτρονικές παρουσιάσεις με κείμενα και εικόνες για προβολή σε επιστημονικά συνέδρια και για εκτύπωση υπό τη μορφή επιτοίχιων παρουσιάσεων (poster).
  • Αριθμητικά φύλλα εργασίας: Ο φοιτητής να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί φύλλα εργασίας (spreadsheets) για απλές αριθμητικές αναλύσεις και στατιστική επεξεργασία ερευνητικών δεδομένων.
  • Επεξεργασία εικόνας: Ο φοιτητής να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί προγράμματα για εισαγωγή εικόνων στον υπολογιστή με ψηφιακή μηχανή ή σαρωτή και εφαρμογή βασικών μεθόδων επεξεργασίας τους.
  • Εφαρμογές Παγκόσμιου Ιστού, μηχανές αναζήτησης, αναζήτηση επιστημονικών άρθρων και βιβλιογραφικών πηγών: Ο φοιτητής να είναι σε θέση να αναζητεί κείμενα, εικόνες και άρθρα μέσω των μηχανών αναζήτησης (Google, Google Scholar, PubMed, Scopus, Science Citation Index) καθώς και στοιχείων ποιοτικής αξιολόγησης άρθρων και περιοδικών (αριθμός ετεροαναφορών, δείκτες απήχησης- impact factor).

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Εισαγωγή, βασικές έννοιες. Εφαρμογές Παγκόσμιου Ιστού, βιβλιογραφική αναζήτηση. Επεξεργασία κειμένου. Αριθμητικά φύλλα. Εικόνες και επεξεργασία τους. Παρουσιάσεις, δημιουργία poster. Παρουσιάσεις - Παραδείγματα προς μίμηση και αποφυγή. Παρουσίαση εργασιών από τους φοιτητές.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Εργαστηριακή άσκηση σε Η/Υ (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Εργαστηριακή εκπαίδευση με χρήση υπολογιστών (hands-on)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Αποστολή/παράδοση εργασιών από τους φοιτητές
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική εργαστηριακή αξιολόγηση
  • Ενδιάμεση προφορική
  • Τελική συμπερασματική αξιολόγηση με γραπτή εργασία και δημόσια παρουσίαση εργασιών

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Λαγουβάρδος Π.Ε., Οδοντιατρική πληροφορική., Κ. & Ν. Λίτσας Ο.Ε., Αθήνα 2006