Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 4ου εξαμήνου » Επιδημιολογία (51204)

Επιδημιολογία

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 2.5 ώρες (Σεμιναριακή Παράδοση)
Πιστωτικές Μονάδες 4.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT490/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Υπολογίζει και ερμηνεύει τους δείκτες συχνότητας και συσχέτισης των νοσημάτων. [Γ, Δ(Ε)]
  • Αξιολογεί περιγραφικά επιδημιολογικά δεδομένα. [Γ, Δ(Ε)]
  • Τεκμηριώνει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφορετικών επιδημιολογικών σχεδιασμών στη μελέτη της αιτιολογίας των νοσημάτων. [Γ]
  • Διατυπώνει αιτιολογικές υποθέσεις ανάμεσα σε διάφορους παράγοντες/ χαρακτηριστικά και διάφορα νοσήματα. [Γ, Δ(Ε)]
  • Επιλέγει τον κατάλληλο ερευνητικό σχεδιασμό σύμφωνα με την εκάστοτε ερευνητική υπόθεση υπό διερεύνηση. [Γ, Δ(Ε)]
  • Ερμηνεύει αποτελέσματα στατιστικών δοκιμασιών. [Γ, Δ(Ε)]
  • Προσδιορίζει πηγές συστηματικών και τυχαίων σφαλμάτων σε επιδημιολογικές έρευνες και προτείνει στρατηγικές ελέγχου. [Γ, Δ(Ε)]
  • Εντοπίζει σύνθετα προβλήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της επιστημονικής τεκμηρίωσης. [Γ, Δ(Ε)]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Ερμηνεία ερευνητικών δεδομένων.

Περιεχόμενο

Μέτρηση Συχνότητας Νοσημάτων. Μέτρηση Συσχέτισης Νοσημάτων. Περιγραφικές Έρευνες. Έρευνες Κοορτών. Έρευνες Ασθενών-Μαρτύρων. Έρευνες Παρέμβασης. Συστηματικά Σφάλματα. Σφάλματα Σύγχυσης. Τυχαία Σφάλματα-Αξιολόγηση Αιτιολογικών Υποθέσεων. Ερμηνεία επιδημιολογικών δεδομένων

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση: Ομαδοκεντρική εκμάθηση (Team based learning (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές (πχ. facebook)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

Συμπερασματική αξιολόγηση:

 

  • Ενδιάμεση γραπτή αξιολόγηση (100% του τελικού βαθμού) με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης
    ή
  • Τελική γραπτή αξιολόγηση (Σε περίπτωση που αποτύχει στις ενδιάμεσες αξιολογήσεις) με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Δ. Τριχόπουλος, Π.Δ. Λάγιoυ, Γενική και Κλινική Επιδημιολογία, Εκδότης: Παρισιάνου Ανώνυμη εκδοτική εισαγωγική εμπορική εταιρεία επιστημονικών βιβλίων, Αθήνα, 2011.
  • Α. Πολυχρονοπούλου, Πρακτικός Οδηγός Ομαδοκεντρικής Εκμάθησης Επιδημιολογίας, Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα, 2018