Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 5ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Κοινωνική Οδοντιατρική (51186)

Κοινωνική Οδοντιατρική

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα
  • Συντονιστής: Καθηγήτρια Α. Πολυχρονοπούλου
  • Εργαστήριο: Προληπτικής και Κοινωνικής Οδοντιατρικής
  • η-Τάξη DENT335

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να είναι ικανός να:

  • Αξιολογεί κριτικά το επίπεδο στοματικής υγείας του πληθυσμού και την παροχή οδοντιατρικής φροντίδας.
  • Προσεγγίζει τα θέματα στοματικής υγείας σε επίπεδο πληθυσμού.
  • Γνωρίζει τις μεθόδους προαγωγής της στοματικής υγείας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Εισαγωγή στη Δημόσια Οδοντιατρική Υγεία. Προσδιοριστές της υγείας. Ανισότητες στη στοματική υγεία. Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Προαγωγή της υγείας. Ποιότητα ζωής σχετιζόμενη με τη στοματική υγεία. Επιδημιολογικές μέθοδοι εκτίμησης των νόσων του στόματος. Τάσεις στην επιδημιολογία των νόσων του στόματος. Βασικές αρχές λεκτικής και μη-λεκτικής επικοινωνίας -Επικοινωνία οδοντιάτρου-ασθενή. Αλλαγή συμπεριφοράς υγείας. Αγωγή υγείας. Προγράμματα πρόληψης των νόσων του στόματος στην κοινότητα. Στρατηγικές προαγωγής της διατροφής για βελτίωση της στοματικής υγείας του πληθυσμού. Οικονομικά της υγείας- Συστήματα υγείας. Ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων στον τομέα της υγείας- Επαγγελματισμός.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση, Κοινωνικές δράσεις (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Αποστολή/παράδοση εργασιών από τους φοιτητές
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση στις εκπαιδευτικές δράσεις στην Κοινότητα. Κατάθεση αναστοχαστικών αναφορών
  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Κουνάρη X., Χώματά Ε., Κοινωνική Οδοντιατρική, εκδότης Broken hill Publishers LTD, Αθήνα, 2007.