Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 6ου Εξαμήνου » Στοματική Χειρουργική I [51205]

Στοματική Χειρουργική I [51205]

Τύπος μαθήματος

Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

1 ώρα (Παράδοση)
2 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση) για 7 εβδομάδες

Πιστωτικές Μονάδες 2.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT491/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να αναγνωρίζει τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την αφαίρεση των δοντιών. [Γ]
  • Nα περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας τους. [Δ(Ε)]
  • Να τοποθετεί τον ασθενή σε εργονομικά σωστή θέση για την αφαίρεση δοντιών. [Δ(Κ)]
  • Να χρησιμοποιεί τα βασικά χειρουργικά εργαλεία. [Δ(Κ)]
  • Να αναγνωρίζει τη σημασία της ψύξης του οστού κατά την οστεκτομή και τη σημασία της για την οστική επούλωση. [Γ]
  • Να περιγράφει τη φυσιολογία της αιμόστασης, το μηχανισμό της πήξης και της ινωδόλυσης στη χειρουργική του στόματος. [Γ]
  • Να πραγματοποιεί εξαγωγές δοντιών σε ειδικά εκμαγεία. [Δ(Ε)]
  • Να περιγράφει τα είδη των τομών που χρησιμοποιούνται στη χειρουργική του στόματος. [Γ]
  • Να είναι ικανός να  εφαρμόζει τα είδη των τομών πάνω σε ειδικά εκμαγεία. [Δ(Ε)]
  • Να αναγνωρίζει  τα είδη των ραμμάτων και να αξιολογεί ιδιότητές τους.. [Γ]
  • Να περιγράφει λεπτομερώς τα είδη της συρραφής. [Γ]
  • Να εφαρμόζει τα διάφορα είδη συρραφής πάνω σε ειδικά εκμαγεία. [Δ(Ε)]
  • Να αναγνωρίζει τη μορφολογία των δοντιών. [Γ]
  • Να αναφέρει τις ενδείξεις της φατνιοπλαστικής. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει τα τοπικά συμβάματα και τις επιπλοκές κατά την στοματική χειρουργική. [Γ]
  • Να διαχωρίζει τα συμβάματα και τις επιπλοκές, από τα φυσιολογικά επακόλουθα μιας χειρουργικής επέμβασης. [Γ]
  • Να περιγράφει λεπτομερώς την φυσιολογία της επούλωσης του μετεξακτικού φατνίου. [Γ]
  • Να περιγράφει λεπτομερώς την  φυσιολογία της επούλωσης των μαλακών ιστών. [Γ]
  • Να συνταγογραφεί φάρμακα που μπορεί να χορηγήσει ο Γενικός Οδοντίατρος μετεγχειρητικά. [Δ(Κ)]
  • Να ενημερώνει τον ασθενή για την μετεγχειρητική του πορεία και να τον καθησυχάζει. [Δ(Κ)]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. 

Περιεχόμενο

Βασικές αρχές, εξοπλισμός και εργονομία για εξαγωγές δοντιών, απλές και χειρουργικές  (ενδείξεις-εργαλεία-τεχνικές). Βασικές αρχές χειρουργικής (τομές-κρημνοί-συρραφή-αιμόσταση). Εργαστηριακή εφαρμογή των προηγουμένων. Επιπλοκές (πρόληψη – αντιμετώπιση). Επείγουσες καταστάσεις (πρόληψη – αντιμετώπιση). Συνταγογράφηση. Επικοινωνία και ενημέρωση του ασθενή.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  •  Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση τύπου OSCE (Objectively Structured Clinical Examination)
  • Τελική Γραπτή αξιολόγηση (100% του τελικού βαθμού) με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Α. Αγγελόπουλος και συν.: Σύγχρονη Στοματική και Γναθοπροσωπική Χειρουργική Τόμος Α’ “Χειρουργική Στόματος“, Εκδ. Λίτσας, Αθήνα, 2007.