Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 7ου Εξαμήνου » Ακίνητη Προσθετική ΙΙ [51095Α]

Ακίνητη Προσθετική ΙΙ [51095Α]

Τύπος μαθήματος Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

1 ώρα (Παράδοση) για 13 εβδομάδες
2 ώρες (Κλινική άσκηση στην ΚΣΑΑ)
2 ώρες ανά 3 εβδομάδες (Σεμινάριο) Σχεδίου Θεραπείας, στα πλαίσια της ΚΣΑΑ

Πιστωτικές Μονάδες 2.5
Προαπαιτούμενα Ακίνητη Προσθετική Ι (51085)
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT479/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει:

  • Να γνωρίζει την ανατομία, ιστολογία και φυσιολογία των ιστών που απαρτίζουν το στοματογναθικό σύστημα. [Γ]
  • Να γνωρίζει την φυσιολογική λειτουργία του στοματογναθικού συστήματος και ιδιαίτερα την μάσηση, την φώνηση, την κατάποση και την στατική και δυναμική σύγκλειση. [Γ]
  • Να χρησιμοποιεί τα κλασικά και σύγχρονα μέσα εξέτασης και διάγνωσης των σκληρών και μαλακών ιστών του στοματογναθικού συστήματος. [Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να διακρίνει αποκλίσεις από τις φυσιολογικές λειτουργίες του στοματογναθικού συστήματος. [Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να διακρίνει κλινικά σημεία εκδήλωσης παθολογικών καταστάσεων των σκληρών και μαλακών ιστών της στοματικής κοιλότητας. [Δ(Κ)]
  • Να γνωρίζει την κλινικά αποδεκτή μορφή κάθε αποκατάστασης και την επίδρασή της στο στοματογναθικό σύστημα και τους περιβάλλοντες ιστούς. [Δ(Κ)]
  • Να αναγνωρίζει την αρτιότητα ή τα προβλήματα που εμφανίζουν οι υπάρχουσες αποκαταστάσεις και να συνιστά την αντικατάσταση αυτών. [Δ(Κ)]
  • Να είναι σε θέση να προσδιορίζει την γενική και ειδική πρόγνωση των υπαρχόντων δοντιών και αποκαταστάσεων. [Δ(Κ)]
  • Να μπορεί να διαμορφώσει εξατομικευμένο σχέδιο θεραπείας, βάσει της βέλτιστης επιστημονικής τεκμηρίωσης και πρακτικής, το οποίο, λαμβάνοντας υπόψη τα συμπτώματα, κλινικά σημεία και τις προτιμήσεις του ασθενούς σταδιακά θα αντιμετωπίζει την υπάρχουσα παθολογία και να προτείνει αποκαταστάσεις που θα αντιμετωπίζουν βλάβες ή απώλειες ενδοστοματικών ιστών. [Δ(Κ)]
  • Να μπορεί να ενημερώσει τον ασθενή με σαφήνεια για την κατάσταση της στοματικής του υγείας και τα προτεινόμενα ή και εναλλακτικά σχέδια θεραπείας, συμπεριλαμβανομένου του κόστους αυτών. [Δ(Κ), Σ]
  • Να αποκαθιστά βλάβες ή ελλείψεις των μαλθακών και σκληρών ιστών εφαρμόζοντας βιολογικούς κανόνες επαναφέροντας και προάγοντας τις βασικές λειτουργίες του στοματογναθικού συστήματος (μάσηση, φώνηση και αισθητική του προσώπου). [Δ(Κ)]
  • Να προστατεύει τον πολφό και τους περιοδοντικούς ιστούς κατά την διάρκεια της κατασκευής των προσθετικών αποκαταστάσεων και να διατηρεί την προστασία τους με τις τελικές αποκαταστάσεις. [Δ(Κ)]
  • Να μπορεί να καθοδηγεί και να συνεργάζεται με τα οδοντοτεχνικά εργαστήρια και να ελέγχει την ποιότητα των κατασκευασμένων αποκαταστάσεων. [Δ(Κ), Σ]
  • Να έχει σκοπό την κατασκευή αποκαταστάσεων που έχουν τα επιθυμητά μορφολογικά, λειτουργικά και αισθητικά χαρακτηριστικά. [Δ(Κ), Δ(Ε)]
  • Το μάθημα ανήκει σε ομάδα μαθημάτων των οποίων τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται στο σύνολό τους με την ολοκλήρωση των μαθημάτων της ομάδας.

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Αρχική εξέταση του ασθενή - Ιστορικό και κλινική εξέταση - Αξιολόγηση ευρημάτων - Σχέδιο θεραπείας στην Ακίνητη Προσθετική. Επιλογή στηριγμάτων για προσθετικές αποκαταστάσεις-Περιοδοντική προσέγγιση. Επιλογή στηριγμάτων για προσθετικές αποκαταστάσεις-Προσθετική προσέγγιση. Aποκατάσταση ενδοδοντικά θεραπευμένων δοντιών με χυτούς ενδορριζικούς άξονες. Αρχές οδοντικών παρασκευών. Διαγνωστικό κέρωμα – μεταβατικές αποκαταστάσεις. Αποτυπωτικά υλικά – τεχνικές αποτύπωσης. Καταγραφές – Κάθετη διάσταση. Αρθρωτήρες - Εκμαγεία εργασίας. Γέφυρες με μικρομηχανική συγκράτηση. Κλινική Άσκηση: Κλινική εξέταση και κατάστρωση συνολικού σχεδίου θεραπείας. Θεραπευτική αντιμετώπιση ασθενών με μικρής και μέτριας βαρύτητας προσθετικές ανάγκες (συνεργασία με την κλινική της Κινητής Προσθετικής).

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

Παράδοση, Κλινική άσκηση, Σεμινάρια Σχεδίου Θεραπείας (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Κλινικά περιστατικά σε ηλεκτρονική μορφή
  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα μέσω πλατφόρμας η-τάξη
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού μέσω πλατφόρμας η-τάξη
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση: Αξιολόγηση κλινικής πράξης με βάση κλινικά κριτήρια γνωστοποιημένα στους φοιτητές και αναρτημένα στην η-τάξη.
  • Συμπερασματική προφορική αξιολόγηση κατά την κλινική άσκηση.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Σημειώσεις: Κλινικός οδηγός Ακίνητης Προσθετικής
  • Δ. Ανδριτσάκης, Ακίνητη Επανορθωτική Οδοντιατρική, Οδοντιατρικές Εκδόσεις Σ. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα, 2002.
  • Βοηθητικό υλικό με θέμα: Ακίνητη Προσθετική – Συμπληρωματικό υλικό αναρτημένο στο η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT501/