Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 7ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Διαγνωστική και Ακτινολογία Στόματος ΙΙ (51207Β)

Διαγνωστική και Ακτινολογία Στόματος ΙΙ

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα.
  • Συντονιστής: Καθηγητής Κ. Τσιχλάκης
  • Εργαστήριο: Κλινική Διαγνωστικής & Ακτινολογίας Στόματος
  • η-Τάξη DENT527

Εκπαιδευτικό υλικό Ηλεκτρονικά Μαθήματα 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να είναι ικανός να:

  • Να γνωρίζει ποιες είναι οι εξωστοματικές τεχνικές ακτινογράφησης του κρανίου καθώς και των διαγνωστικών προβλημάτων που επιλύουν.
  • Να γνωρίζει τις τεχνικές απεικόνισης της κροταφογναθικής διάρθρωσης καθώς και των διαγνωστικών προβλημάτων που επιλύουν.
  • Να επιλέγει και να ερμηνεύει τις ακτινογραφικές και απεικονιστικές τεχνικές που είναι απαραίτητες για τη διάγνωση καταγμάτων της γναθοπροσωπικής χώρας.
  • Να γνωρίζει την τεχνική λήψης της σιαλογραφίας και να είναι σε θέση να αναγνωρίζει και να ερμηνεύει τα ευρήματά της.
  • Να γνωρίζει τη διαδικασία σχηματισμού της εικόνας στην ψηφιακή ακτινογραφία.
  • Να είναι ικανός να λαμβάνει ψηφιακές οπισθοφατνιακές - οπισθομυλικές ακτινογραφίες καθώς και να εφαρμόζει προγράμματα διαχείρισης της εικόνας.
  • Να έχει βασικές θεωρητικές γνώσεις για την εφαρμογή της υπολογιστικής και της μαγνητικής τομογραφίας στην οδοντιατρική.
  • Να γνωρίζει τη συμβολή της βιοψίας και τη χρησιμότητα των κυτταρολογικών εξετάσεων στη διαφορική διάγνωση των νόσων της στοματοπροσωπικής χώρας.
  • Να γνωρίζει τη συμβολή και χρησιμότητα των μικροβιολογικών εξετάσεων στη διαφορική διάγνωση των νόσων της στοματοπροσωπικής χώρας.Να γνωρίζει τη διαγνωστική αξιοπιστία και εγκυρότητα των αιματολογικών και βιοχημικών εξετάσεων και να είναι ικανός να ερμηνεύει τα αποτελέσματά τους.
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει τις αρχές της διαγνωστικής μεθοδολογίας και της πρόγνωσης στην οδοντιατρική.
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει γενικές αρχές προγραμματισμού θεραπευτικής αντιμετώπισης και να προσδιορίζει τους παράγοντες που την τροποποιούν.

Το μάθημα ανήκει σε ομάδα μαθημάτων των οποίων τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται στο σύνολό τους με την ολοκλήρωση των μαθημάτων της ομάδας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών , με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου και ηλικίας. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Εξωστοματικές ακτινογραφικές τεχνικές. Σύγχρονες απεικονιστικές τεχνικές. Συμπληρωματικές εξετάσεις. Διάγνωση - Διαφορική διάγνωση. Προγραμματισμός θεραπευτικής αντιμετώπισης. Ιατροδικαστική Στόματος.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Κλινική άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Κλινική διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Τελική συμπερασματική αξιολόγηση

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Καραγιάννη Αικατερίνη, Κολοκοτρώνης Αλέξανδρος, Τσιχλάκης Κωνσταντίνος, Τοπουζέλης Νικόλαος, Ακτινοδιάγνωση στη Στοματογναθοπροσωπική Παθολογία, University Studio Press A.Ε., Θεσσαλονίκη 2013.
  • Τσιχλάκης Κ., Καραγιάννη Αικ., Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος, Κ. & Ν. Λίτσας Ο.Ε., Αθήνα 2018