Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 8ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Επαγγελματική Καθοδήγηση (51311)

Βασικές αρχές καθοδήγησης στην Οδοντιατρική (51311)

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Μαθήματα Επιλογής.
  • Συντονιστής: Επικ. Καθηγήτρια Μ. Αντωνιάδου
  • Εργαστήριο: Εργαστήριο Οδοντικής Χειρουργικής
  • η-Τάξη

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει:

  • Να ενσωματώνουν τις φιλοσοφικές αρχές και τις αρχές του επαγγελματικού Οοθοίτ^/Κθθοδήγησης στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή στοχεύοντας σε μία βιώσιμη ανθρώπινη ανάπτυξη
  • Να μπορούν να καθορίζουν τον προσωπικό τους κώδικα αξιών και να οριοθετούν τις ηθικές και επαγγελματικές tous αρχές και αξίες
  • Να μπορούν να διενεργούν βασικά στάδια της επιστήμης του coaching/ καθοδήγησης τόσο στον εαυτό τους, στους συνεργάτες τους όσο και στους ασθενείς τους εφαρμόζοντας αρχές ηγεσίας
  • Να οργανώνουν την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη και να υλοποιούν τους στόχους τους εφαρμόζοντας βασικές αρχές του Coaching/Καθοδήγησης
  • Να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον προσωπικό και εργασιακό τους χρόνο με εφαρμογή των κατάλληλων τεχνικών
  • Να διαχειρίζονται με ισορροπία την επιτυχία και την αποτυχία σε επαγγελματικό επίπεδο
  • Να σχεδιάζουν και να προσαρμόζουν τον επαγγελματικό τους φάκελο ανάλογα με τους στόχους τους και τις επαγγελματικές του επιδιώξεις.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, αυτογνωσία, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Συνεργασία με ελεύθερη βούληση. Σεβασμός, ενσυναίσθηση και αποδοχή. Προαγωγή επαγωγικής σκέψης. Διαμόρφωση προσωπικών και επαγγελματικών στόχων. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Ευελιξία σκέψης και δράσης.

Περιεχόμενο

Εφαρμογή των φιλοσοφικών αρχών στην σύγχρονη ηγεσία και διευθέτηση επαγγελματικών ρόλων και συνεργασιών. Επαγγελματική στοχοθεσία και οργανόγραμμα επίτευξης. Διαχείριση του χρόνου και των επαγγελματικών και μαθησιακών πόρων. Διαχείριση επιτυχίας και αποτυχίας. Δημιουργία επαγγελματικού φακέλου/προφίλ για τον τελειόφοιτο οδοντίατρο. Ομαδική εργασία στρατηγικού σχεδιασμού. Συνεδρίες καθοδήγησης και παρουσιάσεις εργασιών στρατηγικού σχεδιασμού.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Θεωρία και φροντιστήριο με ατομικές/ομαδικές συνεδρίες καθοδήγησης πρόσωπο με πρόσωπο ή διαδικτυακές

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες μέσω chat στην η-τάξη
  • Χρήση πλατφόρμας Google meet ή Zoom για ατομικές/ομαδικές συνεδρίες καθοδήγησης
  • Υποβολή ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Συμπερασματική προφορική αξιολόγηση
  • Αξιολόγηση μέσω ομαδικής εργασίας
  • Αξιολόγηση μέσω της δημιουργίας του προσωπικού φακέλου/προφίλ

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Antoniadou Μ, Kitopoulou A, Kapsalas A, Tzoutzas I. Basic tips for communicating with a new dental patient. Arc Journal of Dental Science 2016; 1(4): PP4-11. http://dx.doi.org/10.20431/2456-0030.0104002
  • Antoniadou M, Varzakas T. Diet and Oral Health Coaching Methods and Models for the Independent Elderly. Appl. Sci. 2020, 10, 4021; doi: 10.3390/ appl0114021 Abstract: https://lnkd.in/dSf88jnAntoniadou M. Delivering Self-Management Health Outcomes Using the Patient Activation Measure Instrument - Prospects for the Dentistry Field. Adv Dent & Oral Health. 2020; 12(3): 555833. DOI: 10.19080/ ADOH.2020.12.555833
  • Devetziadou M, Antoniadou M. Branding in dentistry: A historical and modern approach to a new trend. GSC Advanced Research and Reviews, 2020; 3(3): 51-68.
  • Dejorio NM, Carney PA, Kahl LE et al: Coaching: a new model for academic and career achievement. Med Edu Online 2016;21: 33480
  • Lovell B. What do we know about coaching in medical education? A literature review. Medical education 2018;52: 376-390
  • Palamara K, Kauffman C, Stone VE, Bazari H, Donelan K. Promoting success a professional development coaching programme for interns in medicine. J Grad Med Educ 2015;7: 630-7
  • Szabo M, Davis JM Antal M. Introducing career skills for dental students as an undergraduate course at the University of Szeged, Hungary. BMC Medical Education BMC Medical Education (2020) 20:68. https://doi.org/10.1186/ si 2909-020-1981-4
  • Yoon M, El-Haddad C, Durning S, Hu W. Coaching early career educators in the health professions. Clin Teach 2016; 13: 251-6
  • Wolff M, Hammoud M, Santen S, Deiorio N, Fix M. (2020) Coaching in undergraduate medical education: a national survey, Medical Education Online, 2020; 25:1, 1699765, DOI: 10.1080/10872981.2019.1699765
  • Αντωνιάδου Μαρία. Εφαρμογή των φιλοσοφικών αρχών και στρατηγικός σχεδιασμός στο οδοντιατρικό Coaching. (e-book_ under publication)
  • Αντωνιάδου M. Dental coaching-Καθοδήγηση: η συμβολή του νέου θεσμού στην εξατομικευμένη επίτευξη στόχων των οδοντιάτρων. Ελληνική Νοσοκομειακή Οδοντιατρική 2019; 12: 61-66
  • Αντωνιάδου Μ. Συμβουλευτική οδοντιάτρων. Η συμβολή του νέου θεσμού στην απόκτηση οδοντιατρείου. Ελληνική Νοσοκομειακή Οδοντιατρική 2019; 12: 67-75
  • Ασημακοπούλου Β. Εσωτερική χειραφέτηση. Coaching & Ηγεσία. Αθήνα, 2018